Tvättstugefenomenet.

woho, tvättstuga kl 8!

Till min förtrytelse har dessutom personen som tvättade igårkväll glömt att den tvättade. Det var blöt tvätt i maskinerna och tumlaren var full. Plus att idioten hade låst in till torkrummet! Där även den enda vagnen att köra tvätten i fanns. Det är nämligen långt mellan maskinerna och torkrummet.

Jag var skitirriterad och var på vippen att ringa vaktmästaren komma hi och klippa upp hänglåset som hängde på torkrumsdörren, men jag hejdade mig och  tio minuter innan jag skulle hänga min tvätt hade någon hämtat sin blöta  tvätt och låst upp torkrummet. TACK!

Nu tvättar jag för fullt, men det lär ändå itne vara torrt sen. På torkrummet hänger nämligen en skylt där det står: " På grund av USEL ventilation bör dörren stå lite på glänt för att uppnå någorlunda torkeffekt."

Hyresvärden har lovat att renovera tvättstugan, men när är det inte sagt. Vi ska bo här i 5 år, men jag förväntar mig inget.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0