I've found my shoes!

Äntligen!


Jag lämnade tillbaka de första skorna på Stadium och fick tillbaka alla pengar utan problem.
Sedan tog jag bussen till stan och gick in i varenda affär somkunde tänkas sälja träningsskor.
Till sist blev det ett par perfekta på Intersport. Dom var nedsatta från 800kr till 600kr.

Ja, jag ör en snåljåp som tycker att det är mycket pengar. Men det är välspenderade pengar. Särskilt om man har tänkt att träna minst 4 ggr/vecka. Jag fick hjälp av en trevlig expedit och nu känns skorna helt rätt. 
Jag har gjort en mystisk upptäckt. Jag har fått mindre fötter än när jag var yngre. 
Eller, egentligen är det inte alls konstigt. När jag var liten var alltid Pappa med och köpte skor till mig.
Då blev det praktiska skor att leka i. Gärna lite för stora så att man får plats med raggsockor (gäller då vinterskor).
När jag köper skor utan pappas extraordinära expertis så räknar jag inte med att använda raggsockor eller att krypa i snö och då kan jag plötsligt ha en storlek mindre!
Självklart var det längesen Pappa köpte skor åt mig, men hans ord sitter kvar i bakhuvudet.

"Tänk på att det inte ska klämma nånstans och att du ska kunna klättra i berg och springa och hoppa"
I say no more!

Förra gången jag köpte träningsskor så tog jag ett par som var jättesköna i affären och inte klämde. Naturligtvis blev det för stora redan efter 3 gympalektioner och jag var missnöjd. Idag VÅGADE jag köpa lite trånga skor. Helt rätt!
Jag har haft dom hemma hela eftermiddagen och känt efter och nu är dom ingådda och sköna. Heja trånga skor!

Ps. jag älskar Pappa ändå, Mamma också.Ds.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0