Livsfarligt plåtskrälle! /Kalmar kan inte skylta!

Jag höll på att missa tåget på grund av familjens dumma volvo! Jag et inte hur många år som vi har sagt att vi ska skrota den, men sen går den igenom besiktningen och då rullar den en bit till. Det är lika bra att köra slut på den för det går inte att sälja plåtskrället.

Hur som helst så skulle Pappa skjutsa mig till tåget i Kalmar och då bara dör bilen. Mitt på en 100-väg så bara lägger motorn av! Skitläskigt! Som tur var så var det iaf 2-filigt just där och Pappa knuffade åbäket medan jag styrde och försökte få den att starta igen. Till slut stannade en långtradare och en man klev ut och hjälpte till att knuffa.

Då startade skiten och vi kunde köra till närmaste "parkering" . SEn fick jag ringa och väcka min lillebror som kom med sin bil och så bytte vi bilar. Pappa fick köra för fort nästan hela vägen.

När vi äntligen kom fram till Kalmar så finns det inte en enda skylt till tågstationen! Inte en enda! Vi frågade oss fram och hittade till slut. Jagslet ut väskan och kattburen ur bilen och letade snabbt upp rätt spår. 3 minyter innan tåget gick satt jag på min plats och kunde andas ut.  Jag som gärna vill vara på perrongen i god tid och kunna ta det lugnt.

jaja, nu är jag hemma iaf! Men Kalmar alltså, skaffa skyltar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0