chape up!

Idag har jag verkligen ingen lust att gå till jobbet, det tar emot som tusan. Har tagit lite hostmedicin och ska ta med mig huvudvärkstabletter som lär komma till användning. Nu börjar en riktigt jobbig vecka!

Bara för att jag vill tjäna lite extra pengar så har jag tackat ja till ett extra pass istället för en som ska vara ledig. Det var väl kanske inte så genomtänkt med tanke på att jag ska jobba helgen som kommer. Jaja, jag ska försöka bita ihop och klara det. Det är dyrt att vara sjuk.

Den här veckan blir det ingen träning och försöka ta det lungt även när det är stressigt på jobbet, annars kommer jag att bryta ihop.  Jag ska boka en tid med chefen och prata lite med henne  om hur man ska tackla vissa situationer, det börjar kännas lite som vuxenmobbing på jobbet. Efter ett tag känner man sig så dålig att det inte ens känns som nån idé att argumentera emot de som är elaka.

Ikväll ska jag iaf jobba med en som jag tycker om och vi funkar bra ihop. Det handlar inte om ålderskillnader, bara om attityder och personligheter. Bara för att jag är minder än hälften så gammal som en del av personalen betyder inte det att jag är en sämre människa eller kollega! Det är inte mina kollegors uppgift att försöka "uppfostra" mig till någon annan än den jag är.

Jag ska försöka göra den här dagen bra fast den känns pissdålig redan nu och jag har inte ens åkt till jobbet än. Skicka mig lite positiv energi så att jag orkar med!

Kommentarer
Postat av: Bili

Det blir typ ljusbrunt. När jag orkar.



Vad är det du jobbar med?

2009-02-23 @ 16:11:18
URL: http://bilix.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0