Ruinerad av katten!

Hon har gjort det igen! Kissat alltså. På flera ställen!

Jag har tvättstuga imorn och tänkte: "vad skönt att det inte är så mycket att tvätta", men tji fick jag!

Saker jag inte hade tvättat om katten inte kissast ner dem:

* En fårskinnsfäll (fusk)
* Prydnadskuddar
* X antal plagg som annars inte var smutsiga.

Vi har så himla dåligt med utrymmer i sovrummet att vi inte kan hänga använda kläder som inte ska in i garderoben igen nånstans. Ibland har man ju haft en tröja en dag och tänker ha den en annan dag innan man tvättar den, men just nu hamnar detta på golvet och då passar Tuva på att kissa på det.

Dessutom har vi för lite plats i garderoberna. Det finns 3 garderober och det räcker inte. Jag har verkligne tryckt ihop alla mina kläder så jag har 2 garderober och kristian har en. Vi har prata om att köpa en byrå men tyckte att vi skulle vänta lite och spara pengar. Det har varit jag som varit "spara" och sagt nej, men idag rann den sista droppen över!

Denna vecka har jag skurat golvet i sovrummet 2 gånger. TVÅ GÅNGER OCH DET ÄR BARA ONSDAG!
Alltså tröttnade jag och vi har faktiskt pratat om en byrå väldigt länge så nu köpte vi en på IKEA. Jobbigt att behöva bränna pengar på det, men det var ju nödvändigt.  Om hon inte slutar kissa snart får jag gå till en veterinär med henne. Hon kanske har urinvägsinfektion eller nåt?

Men det konstiga är att hon bara kissar på mjuka saker, och främst Kristians kläder. Det är lite mobbing faktistk.

Nu kommer det att bli ännu trängre i sovrummet så vi måste nog sälja sängstommen, den är lite för stor för det pyttelilla sovrummet.

Tack Tuva för att vi måste tvätta så mycket och ofta, och tack för att vi måste köpa nya resväskor och möbler! Tur att hon är så uschla söt för annars hade vi sparkat ut henne för längesen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0