Aj min tå!!!

Klantigt nog gjorde jag illa tån igår på jobbet. jätteilla!

Jag körde en farbror i sin rullstol och så ropade Iza på mig, jag vände mig om och tittade inte var jag satta fötterna. Givetvis sparkde jag in en foten i stoppklossarna på gubbens rullstol, såna där som stoppar om stolen tippar bakåt så att man inte ramlar baklänges.

Åååh, det gjorde så himla ont att jag hade kunnat börja gråta på stuberten! Men det gjorde jag inte. Fick ta av mig strumpan och kolla så att det inte blödde för det kändes som att halva tån var av. Såklart syntes det ingenting, men jag fick hlta lite halvt resten av kvällen.

När jag kom hem senare tittade jag igen pch då var tån svullen och röd/lila. Helt stel och det är svårt att vicka på den, den följer liksom med stortån, men den vickar inte själv. Det är väl en stukning eller en spricka eller nåt, jag brukar ju lyckas med det mesta. Men om den var bruten skulle jag nog inte ha jobbat färdigt eller ännu mindre suttit här och bloggat.

Hur som helst så är min tå en mupptå som för tillfället inte matchar mina andra barbapappatår. Hoppas det går över!

Kommentarer
Postat av: Malin

Ajaj, vilket farligt jobb du utsätter dig för!

2009-01-10 @ 10:18:17
URL: http://mejline.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0