Ett under att man lever i denna stad!

Först missade jag bussen som jag skulle byta till eftersom den första bussen ar så seg. DEssutom körde chauffören på trottarkanten X antal gånger så man undrar hur underredet ser ut. Jaja, jag hade räknat ut att om jag tog en annan buss åt "fel håll"" så skulle den vända sen och köra hme till mig. ICKE!

Busschauffören sa: hallå, det är sista nu!

Jaha, nu var jag på stationen och ännu längre bort från hem. Jag hoppar på en annan buss och hoppar av vid södervärn och börjar gå hem. När jag går över ett övergångsställe så kommer två idiotcyklister och plingar helt hysteriskt varpå jag bli livrädd och väjer åt sidan. Dock samma sida som en av dem väjde åt. Smartskallarna tog varsitt håll och den ene skrek: Nu springer du i cykelbanan lilla tös!

Nu kom tårarna och jag vimsade bort mot dalaplan. Jag blev tvungen att gå den vägen som jag har lovat att inte gå, men det är lugnt...inget hände. Förutom att där stod 3 brandbilar, 2 polisbilar och en ambulans. När jag gick förbi såg jag att det hade brunnit i en av lägenheterna i höghusen där. Gissa om det stod mycket folk ute och mycket presskameror som blixtrade.

Jag skyndade på stegen och skulle korsa nobelvägen när jag var ett uns från att bli påkörd av en idiotbil. Jag stod vid övergångsstället och väntade tills en bil stannade och släppte över mig. Halvvägs över (det är en bred gata) ser jag en bil komma skitsnabbt, men jag tänker att det är lungt för han blinkar vänster och ska alltså svänga innan övergångsstället. Jo, tjena! han gasade på så att jag fick springa över med andan i halsen!

Han svängde inte ens i nästa korsning men då slutade han blinka iaf. Det finns idioter överallt och jag är så trött på dem!

Nästa gång väntar jag hellre en kvart längre på "min buss" och går hem över den stora vägen med trafikljus.  Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Malin

Men oj! Stackare.. Jag har kollat lite tåg nu, det är lika dyrt som alltid, blir väl så om man vill åka över en helg. Men jag kan komma fredag kväll och åka måndag morgon iaf, vi får höras närmare om tider. Men helgen när du fyller år vore himla trevligt tycker jag iaf :) Tur att du överlevde! Puss

2009-01-29 @ 23:00:35
URL: http://mejline.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0