Fruktfrossa!

har precis kommit hem från stan där jag har uträttat massa tråkiga ärenden. På vägen hem köpte jag frukt på Özan alltfrukt.
Deras slogan är "billigaste frukten i stan!" och det kan jag verkligen hålla med om.

Dock har dom mindre trevlig personal och mycket av frukten dålig. Det fanns hela 2 berg av ananas men allt var mögligt så det spelade ingen roll  att de kostade 8kr/st.

Men om man tar sig tid och armbågas med alla andra som har hittat dit kan man göra fynd. Där kostar t ex  en avocado 2kr och man får 7st för 10kr. Det tog en stund med jag hittade några fina bland de övermogna. Om man jämför med priser på t ex ica där det brukar ha "ta 2 avocado för 15kr" och deras avocadosar inte heller är de bästa så tycker jag att den här affären är superbillig. Bra när det ekar i plånboken=)

En ask vindruvor kostade 8 kr och 2 st 15 kr. mycket billigare än normalpriset 29 kr asken. Ni vet en sån där plastask med 500g druvor. Jag vet inte var frukten kommer ifrån men det gör mig inte så mycket.
 
Jag ska fortsätta handla frukt och grönsaker där, men bara när jag har gått om tid och tålamod.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0