Tjejkväll.

Tjejkväll = jag och katten

Förut betydde tjejkväll "att umgås med med kvinnliga vänner och äta något onyttigt".
Nu betyder det  att med tvång hålla kvar katten i i famnen medan jag äter ben &Jerrys i soffan farmför tv:n.

Båda tjejkvällarna är mysiga på sitt sätt, men det blir liksom mer skratt när man är flera. Jag är säker på att Tuva skrattar inombords men att det bara inte hörs för oss människor.

Jag hade inte behövt vara ensam ikväll men jag valde det. alternativet var att kristian och hans kompisar skulle sitta här och lyssna på ashög musik och dricka öl.Då hade jag fått stänga in mig i sovrummet och ha svinhög volym på tv:n för att kunna höra nåt. Jag har varit med om det förut och det var inte så roligt.

Nu ska jag se slutet på körslaget (missade början) och äta glass. Förmodligen blir jag rastlös och börjar sortera något. tvätt eller papper eller nåt..

Trevlig lördagkväll!

Ps, jag är inte alls så bitter som jag låter.Ds


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0