En bra dag?

Det är en bra dag trots att den började med ännu fler värktabletter, för jag fick hem ytterligare papper i brevlådan från Malmö Högskola, och nu känns det ännu mer verkligt att jag faktiskt ska börja plugga igen. Jag ska INTE slita på ett äldreboende tidiga mornar och sena kvällar, mer än varannan helg!

Malmö Högskola's hemsida är dock lite luddig så det är tur att det finns ett "Öppet Hus" den 17 augusti så kan man passa på att fråga om det man inte vet. jag må vara larvig , men det pirrar lite i kroppen. En blandning av lättnad, nervositet och spänning. Framför allt ser jag verkligen fram emot allt som komma skall!

Om ni undrar vad det är jag ger mig in på läs detta:


Är du intresserad av att arbeta med barns och ungas utveckling och lärande och vill sätta estetiken i centrum i detta arbete? I så fall är huvudämnet ”Kultur, medier och estetik” något för dig. Inom huvudämnet används ett vidgat estetikbegrepp. Det utgår från att all kunskap har form, och att idéer oavsett om de handlar om matematik, svenska, historia, naturkunskap eller värdegrundsfrågor måste gestaltas för att bli åtkomliga för gemensam bearbetning och ny förståelse. Olika kunskapsinnehåll bearbetas med medier och estetisk kommunikation. Genom att barn och ungdomar får möjlighet att på olika sätt kommunicera frågor som är viktiga för dem och som är förankrade i egna erfarenheter, blir demokratiuppdraget verkligt. Huvudämnet arbetar med kunskapsområden riktade mot fritidspedagogisk verksamhet, förskola och grundskola. Ett forskande, prövande förhållningssätt av utbildningens innehåll i kombination med gestaltning syftar till att du som student både ska förstå ditt eget lärarblivande och dessutom kunna använda dessa erfarenheter för att kunna förstå och stödja barns och ungas lärande i vår tid. Examensprofiler för Kultur, medier och estetik, 210 hp: • förskola och förskoleklass • förskola, förskoleklass och grundskolans tidigare år • fritidspedagogisk verksamhet, förskoleklass och grundskolans tidigare år

Kommentarer
Postat av: mor din

Det låter väl utmanande, du kommer få en härlig höst och några år framåt, gläds med dig gumman

Kramar mor din

2009-07-20 @ 12:52:59
Postat av: Malin

Klart det är pirrigt, det ska det vara :) Låter bra det där tycker jag, dock är jag lite trött på ordet "demokratiuppdraget" sen förra hösten :P

2009-07-20 @ 13:00:50
URL: http://mejline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0