Kostymbyxor spårlöst försvunna på kemtvätt!

Första gången vi anlitar en kemtvätt och det slutar med katastrof.

Kristians kostymbyxor behövdes tvättas och dom kan man ju inte köra i tvättmaskin direkt så jag gick till en kemtvätt som ligger i kvarteret bredvid. Förts skulle det kosta 90kr men jag blev tvungen att ta expresstvätt för att hinna få dem 4 dagar senare. Då kostade det 150kr istället. Byxorna skulle vara klara idag på förmiddagen.

Klockan 12 gick jag dit för att hämta dem, men då hittade inte killen där byxorna. Jag skulle komma tillbaka efter halvtimme för att han skulle ringa den som jobbade igår och fråga var han lagt dem.

Efter 40 minuter gick jag dit igen och förklarade killen att byxorna var tvättade och strukna, men borta!
Han fick mitt telefonnummer och sa att han skulle ringa när dom hade letat i deras andra butik på Värnhem också.

Efter 2 timmar ringde han och sa att dom inte kunde hittade byxorna, dom är försvunna. Så jag gick dit och stod på mig. Nu har kemtvätten fått ersätta Kristians fina kostymbyxor och ge mig tillbaka det jag betalade i förskott för att få dem tvättade.

Killen som jobbade sa att han kunde ringa om dom hittade byxorna senare så kunde vi lämna tillbaka pengarna till honom,. Nej, det gör vi inte, sa jag. Kristian måste ha byxorna  till veckan så han får köpa nya nu eftersom ni har slarvat bort dom han hade. Om vi ger tillbaka ersättningen så har vi förlorat 600kr på att tvätta ett par kostymbyxro hos er.

Hittar ni byxorna så hittar ni byxorna. Tack och hejdå.

Jag gick hem utan byxor, men med 600kr istället. Tvätta aldrig på Falcon Kemtvätt!

Kommentarer
Postat av: Malin

Men fy vad dåligt! De kan ju inte bara vara borta!

2009-07-11 @ 17:51:47
URL: http://mejline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0