ingen hjälp

nehä, efter en timme drygt ringde dom tillbaka från den andra vårdcentralen. En inte alls så trevlig kvinna som uppenbarligen hade svårt att förstå svenska svarade. Varför sätter dom en med språkproblem i telefonrådgivningen?

Jag fick er eller mindre skrika vad jag var för sjuk och hon missförstod allt ändå. Så trött man blir!
Jag sa att jag har varit hemma sedan onsdag förra veckan, då sa hon: Du är alltså hemma från och med idag?
Nej, jag har varit hemma snart en vecka! Pucko! (hade jag lust att skrika men som edn behärskade människa är jag lät jag bli)

Efter en lång stunds väntan beklagade hon sig att det var så svårt att hitta en tid och hon frågade mig vad jag tyckte att vi skulle göra. Det kändes som att jag blev behandlad som ett litet barn.

Hon: jaa...det är så svårt att hitta en tid, det är jättejobbigt...
Jag: Jaha, men jag måste få ett läkarintyg .
Hon: Alla tider är slut och vi verkar inte ha nån läkare imorn. Jag kan ju inte att akuttiderna från imorron för det är ju inte imorron än.
Jag: Nej, men har ni ingen läkare imorn?
Hon: Jag vet inte. men jag kan ringa dig imorron kanske. Du är jätteduktig.
Jag: vadå?
Hon: du är jätteduktig, du har väntat en timme ju.


ÅÅÅÅHHH, idiot! Jg behöver inte höra att jag är duktig som väntade på att ni skulle ringa i över en timme. Fixa en tid dumhuvve!

Det slutade med att jag inte fick nån hjälp utan tänker kasta mig på telefon tidigt imornbitti för att få en akuttid till läkare. Dom kommer ju ändå inte göra nåt åt min influensa. Vila och drick mycket vatten kommer dom säga. Jag gör ju det!
Jag behöver mest bara ett intyg om jag inte blir frisk!

Skitvården i skåne!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0