Min smaskiga äppeltosca.

Här om dagen bakade jag en äppelpaj som jag inte gjort på evigheter, den ser inte mycket ut fär världen men är ruskigt god! Jag hade bara fiberhavregryn hemma men det funkade utmärkt det också.  Denna "paj" är lika god fast den har stått i kylen några dagar. Bara värm i mikron=)

Ingredienser till Äpplen med havretosca:

2 port

2-3 äpplen
100g smör/margarin
1 dl strösocker
4 tsk vetemjöl
4 msk mjölk
2 dl havrgryn

     

Sätt ugnen på 200 grader.

Skala och klyfta äpplen och lägg dem i en ugnsform.

Smält smör och balnda sen i socker.

Tillsätt mjöl och mjölk .

Låt koka upp och ta av kastrullen från plattan innan du blandar i havregrynen.

Bred smeten försiktigt över äpplena och grädda mitti ugnen i ca 20 minuter.

Servera med glass!

Kommentarer
Postat av: Lisa

Den såg riktigt mumsig ut måste jag säga! =)

2009-03-25 @ 20:44:23
URL: http://krlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0