A night at the Opera.

Yes igår var det Riks-final I SMASK på Malmö Opera!

Jag kastade mig iväg från jobbet, sprnag in på din sko och bytte mina nya skor som hade gått sönder efter 3 gånger.
Sprang vidare in på Åhléns för att köpa strumpbyxor. 89:- betalade jag för såna där flashiga tunna som håller in både mage och rumpa och allt möjligt. När jag sen kommer hem hoppar jag in i duschen och gör mig iordning. HInner inte ens äta nåt.

Iväg med bussen till Operan för att möta mitt sällskap och då upptäcker jag att jag inte alls är så blek om benen som jag trodde. Strumpbyxorna gjorrde däremot att jag så ut som spöket labolina så jag smet in på en toalett och tog av dem.  Så nu har jag pröjsta 90 spänn för ett par himla strumpbyxor jaga ldrig kommer använda. Sällan man är blekare än såhär och brunare lär jag ju bli!

Väl på Operan mötte jag flera välkända ansikten och njöt att av en fantastisk orkester. Många bra och roliga bidrag, dock så vann såklart fel låt. Efteråt var det "efterfest! i foajén på Operan och Kristian var Dj.  Jag var rätt trött efter att ha jobbat sedan kl.7 och inte heller hunnit äta kvällsmat så jag köpte en dricka. Det enda alkoholfria dom hade var rumsvarm ramlösaburkar för 25kr. Jippie, jag som inte gillar mineralvatten! Jaja,. köpte en svindyr ramlösa och minglade runt.

Hälsade på gamla klasskompisar och nya bekanta. En mycket trevlig kväll som slutade ganska tidigt.
Linkandes hem ifrågasatte jag starkt kvällens skoval, skoskav var ordet!
 

Nu på morgonen känns livet lite orättvist för jag mår som om jag hade dansat och röjt hela natten. I verkligheten dansade jag inte alls och kom hem kl.00. Livet är hårt, och nu ska jag strax iväg och jobba.

Ha en bra dag kära vänner!

Kommentarer
Postat av: thilde

vilken plats kom kristian på då? :)

2009-05-04 @ 14:52:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0