Vänner

Jag borde sluta vara personlig i bloggen för ni som läser den kanske känner det som att vi har pratat med varandra och att ni har koll på vad jag gör och hur jag mår.

En vän som jag pratade med på msn igårkväll sa att det kändes lite så, men att det blir en ensidig kommunikation.

Jag kan inte se vilka som läser min blogg så för mig är den bara ett tidsfördriv och inte på något sätt ett sätt att kommunicera.

Jag är less på internet-världen och att inte ha någon att umgås med på riktigt! 
Det är sjukt ensamt i Malmö!
Vi har bott här sedan augusti och jag har fortfarande inga vänner. Såklart jag får vara med när Kristian umgås med sina vänner, men jag vill inte vara ett bihang som stoppar samtalsämnen för att jag är hans sambo.

Jag har 353 "vänner" på facebook, men ingen som jag kan träffa. Jag brukade ha flera vänner som jag träffade ofta och delade allt med, men nu har jag katten som sälllskap. Det är ensamt i Malmö.

Jag vet att det är jobbets fel att jag inte har lärt känna några i min egen ålder eller andra som delar samma intressen, därför känns det extra tungt att dem jag hade inte längre hör av sig.

Att vara den enda i en relation som hör av sig är mest bara svårt och gör ont.  Jag blir verkligen jätteglad om någon skulle skicka ett sms eller ett litet inlägg på facebook.

Hädanefter blir det inget mer personligt på något djupare plan här i bloggen. Kanske lite pyssel och inredning, men annars finns jag på telefon. Hemnummer finns på hitta.se och eniro.se om någon tycker det är dyrt att ringa mobil.

Var är ni mina vänner?!

Kommentarer
Postat av: charlotte

tack,,:D du ska inte ta åt dig av va folk säger.. de klart du ska skriva som du vill det är de en blogg är till för.. jag får hur mycke elaka komentarer som hälst. ta hand om dig o skit i andra,, kraam

2009-05-30 @ 18:35:04
URL: http://amazinglotta.blogg.se/
Postat av: Maria

Jag får inga elaka kommentarer, problemet är att jag inte hör något från mina vänner alls. Ingen kommentar på bloggen som flera läser, eller telefonsamtal elle sms. Det är alltid jag som hör av mig, men nu har jag gett upp.

2009-05-30 @ 18:49:04
URL: http://readingmary.blogg.se/
Postat av: Malin

Jag är i alla fall alldeles för långt bort.. Tycker det är skit att du ska må så här. Men jag tror att det blir bättre när du får börja gå i skolan igen, där borde du träffa någon alldeles egen att umgås med.

2009-05-30 @ 19:01:21
URL: http://mejline.bloggagratis.se
Postat av: Bili

Åh, jag vet hur det känns. Man blir isolerad liksom.

Jag har ju iofs vänner jag kan träffa här i stan, men eftersom jag inte orkar lika mycket som förr och eftersom att jag inte dricker, så blir man lätt bortglömd, och lite ensam... Men men.

Synd att du inte bodde närmre... ):

2009-05-30 @ 19:43:59
URL: http://bilix.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0