Clowner utan gränser!

 Idag har jag varit på en av de bästa och absolut roligaste föreläsningarna på Malmö Högskola. Vi har perspektivdagar den här veckan och det är obligatoriskt att gå på minst två föreläsningar om dagen.
De flesta har varit meningslösa utdragna och sömniga, men den här!!!

Clowner utan gränser pratde om sitt arbete som volontärer i länder i kris/krig. De spelade även lite teater för oss, vilket ju passade eftersom de var just clowner.

Baha och Joel som clownerna hette lyckades få med allvaret i det roliga och visade hur det hjälper barn som behöver få skratta. Vi skrattade också.

De visade en film från när de var på turné med Clowner utan gränser tillsammans med samma organisation från Palestina. Ett gäng artister åkte runt på Västbanken och showade för främst barn men också vuxna.
Man fick se hur de fick passer "checkpoints" med beväpnade soldater när det skulle till olika ställen och uppträda.

Jag tycker att de gör ett fantastiskt arbete som åker runt i länder där barn har det svårt. Det spelar också på flyktingläger i Sverige dit barnen kommer när de är alldeles nya i Sverige. En del barn har kommmit hit helt utan någon vuxen och det är svårt att förstå hur det ens gått till.

       

För att stödja Clowner utan gränser kunde man köpa clownnäsor för 20kr/st. Jag köpte en näsa, men gav bort den till en kille i klassen. Jag tyckte att jag var så täppt i näsan som det var utan lösnäsa=)

Vill du hjälpa till och stödja Clowner utan gränser?

Gå in på www.skratt.nu och klicka runt eller skicka bara ett sms. Numret ser du här nedan.

 

 

 

För 20 kronor skicka: SKRATT20 till 72950
För 50 kronor skicka: SKRATT50 till 72950
För 100 kronor skicka: SKRATT100 till 72950 


Kommentarer
Postat av: Malin

Vilken bra grej!

2009-10-07 @ 18:34:05
URL: http://mejline.blogg.se/
Postat av: Malin

Nej, jag börjar lite olika tider.. Två tidiga morgnar (börjar 8.20 eller 8.30) normalt, men då räcker det att gå upp 7, brukar nästan alltid duscha på kvällarna och jag kan vara ganska snabb på morgonen om jag måste, prioriterar att sova :P Nu när jag har vfu måste jag åka 7.30, det måste jag aldrig annars.. Har bara inte vant mig vid att det är så himla mörkt på morgonen, det har det ju inte varit innan i höst :)

2009-10-07 @ 19:20:32
URL: http://mejline.blogg.se/
Postat av: Astrid C

låter ju super :D

2009-10-07 @ 22:21:55
URL: http://soufflee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0