Villrådig!

Jag går i valet och kvalet om jag ska byta studiespår. Alltså min åldersinriktning i skolan.

Nu går jag fritidspedagogisk verksamhet och grundskolan tidigare år. Från början ville jag bli förskollärare och jobba med de yngre barnen, men sen fick jag för mig att det inte är lika fysiskt krävande med lite äldre barn som i grundskolans tidigare år.

Efter att ha haft praktik så känner jag att jag trivs bäst på fritids, men under några projekt vi har gjort så har vi varit ute på förskolor också och där trivs jag också.

Problemet är att jag vill ha fritidspedagogisk verksamhet och förskoleinriktning, men den kombinationen finns inte!
Så nu måste jag jag välja, antingen fritids och lågstadie (så får man tydligen inte säga) eller förskola och lågstadie?

Hjälp! Jag måste lämna in min ansökan om byte ganska snart.

Förresten, visst är det töntigt att man inte får säga dagis, lågstadie, mellanstadie och högstadie?!
nej, det heter förskola, och grundskolans tidigare och senare år. Ha!

Kommentarer
Postat av: Malin

Det är sjukt töntigt att man inte får säga så.. Jag säger fortfarande så för att folk ska fatta vad jag menar :P



Hoppas du kommer fram till något smart, jag tror att du vet egentligen :)

2009-10-26 @ 22:36:41
URL: http://mejline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0