Kreativt rastlös?

Jag orkar inte med 270 sidor om ansvar och sekretess i skolan just nu. Istället hittade jag min gamla quick-knit-ring och har påbörjat med mössa med förra säsongens garn som aldrig blev nåt av.  vad gör det? Lila, svart och turkost är väl alltid inne? Iallafall så passar det på mig.

Jag blir alltid så pysselsugen när jag har pratat med Frida så det här är hennes fel. Att jag stickar en mössa utan stickor alltså.

Förrförra hösten när jag köpte denna mojäng (på panduro då såklart) så gjorde jag en jättensygg (läs skitful) mössa i skogsgrönt och svart, randigt liksom. Då visste jag inte att man skulle ha stretchigt garn så det blev en enorm mössa och jag såg ut som en blandning av en möglig svamp och en sån där militärhjälm.

Men det var ju kul det också....vi fick ju skratta åt min mössa iallafall. Ungefär som åt ullhjärtana jag aldrig mer tänker försöka göra. Det var ju också kul...efteråt.

Helst skulle jag vilja springa maraton så att jag liksom kunde somna av utmattning, men nu är jag halvsjuk/halvfrisk och rastlös. Om  jag börjar springa nu så svimmar jag nog ungefär vid Statoil ( 200m bort) och där vill jag ju inte somna av utmattning liksom.

Jag får nog fortsätta med mössan. Man kanske kan sticka så fort att man blir trött? eh...

Kommentarer
Postat av: Malin

Förstår att du inte orkar med det. Vi läste skoljuridik förra året och det var den värsta bok jag någonsin har läst. Det gick inte ta sig igenom den för det var massa paragrafer hit och dit..



Snart ska jag iväg på vfu, på morgonen är det inga problem att vara trött iaf ;P



Hoppas nya mössan blir bra och ja, de färgerna är alltid inne! Är de inte det så skiter jag i det och använder dem ändå ;)

2009-09-23 @ 07:09:28
URL: http://mejline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0