Nej, för tusan, inte nu!!!

Jag håller på att bli sjuk! Det går bara inte.

Ikväll ska jag provsjunga för Gospel Company och jag vill verkligen inte ha ont i halsen.

Jag har införskaffat allt möjligt för att förhindra att denna förkylning ska bryta ut på riktigt. tack vare en mycket trevlig kvinna som jobbade på apoteket. Det blev inte billigt, men hon visade mig andra alternativ till vad jag testat förut. Så bra att hon hade tid att faktiskt hjälpa mig och duktig var hon!

Förra gången jag hade ont i halsen testade jag mucoangin, det var ju livsfarligt! Kändes som att halva svaljet var förlamat och gommen också! Nu testar jag istället strepsils. HOn föreslog med citron/honungssmak eftersom jag ska sjunga.

Just nu smälter experitox på tungan. Helt okej istället för echina gaard som framkallar kräklust hos mig.
Detta och så lite nässpray och ögondroppar. Det ska nog gå bra=)

Jag ska göra så lite som möjligt. Bara tvätta och öva lite på sången. Sen måste jag vara frisk till helgen för då ska jag jobba. heja heja!

Kommentarer
Postat av: Malin

Strepsils honung/citron är bäst! Lycka till ikväll :)

2009-09-03 @ 12:16:24
URL: http://mejline.blogg.se/
Postat av: Malin

Nej, det är bättre att vänta tills du är frisk. Jag passar på att träna innan jag blir sjuk, haha. Det brukar ju bara vara en tidsfråga tyvärr..

2009-09-03 @ 13:24:18
URL: http://mejline.blogg.se/
Postat av: Maria

Jag åt Mucoangin en gång när det nästan kändes som om jag hade halsfluss och så skulle jag sjunga. Provade det eftersom alla sa att det var så effektiv och ja, den var ju lite väl effektiv. Ska ALDRIG göra om det och sjunga med Mucoangin. Jag kör också med Strepsils Citron/Honung. Eller bara Vicks!

2009-09-03 @ 16:28:29
URL: http://svenssonsmaria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0