Salstenta!

Imorn får ni hålla alla tummar ni har!

Jag ska nämligen genomlida min första salstenta på Högskolan. Alltså, jag gick ju estet på gymnasiet och det kryllade ju inte av salstentor då heller så min erfarenhet inom området begränsar sig väl till högstadieproven då.

Det är en av examinationerna i kursen "Barn och ungas verbalspråksutveckling" och jag ska alltså sitta och ordbajsa mellan kl.8:15 -13:00. Självklart får man gå om man  bli klar tidigare, vilket jag brukar bli. Det blir ju inte en bättre text för att man sitter av timmarna.

Jag har laddat upp med vindruvor och coca cola zero. Kommer förmodligen att drömma om begrepp och fina termer för läs-och skrivinlärning.

Så imorn ska jag infinna tillsammans med typ 80 andra studenter i nån sal med legitimation, penna och sudd.

Förresten, här nere i Skåneland har dom ju som sagt talfel. Här heter det suddi, vart fasen kommer i:et ifrån? Det heter väl sudd? Eller kautschuk som min kära farmor ibland säger =)

Nu ska jag inta horisontalläge med TV:n på sleep och katten på magen. Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0