Frångå inte principerna!

Jaha, då var jag hemma i Fårbo igen då. Här går minuterna långsammare än i Malmö. Allting går långsammare och jag lägger mig till och med tidigare på kvällarna. Jag har packat upp alla mina grejer och installerat skype och nya web-kameran så att jag kan prata med Kristian.

Igår var det kanonväder och jag låg ute och solade. Efter en kvart gick jag in för att hämta något och såg att jag redan fåt ganska mycket färg så jag smorde in mig för att inte bränna mig. Jag skulle ju sola hela dagen!
Egentligen har jag som princip att inte använda solskyddsfaktor i Sverige, lite på skämt men också för att jag oftast inte bränner mig här.

Sagt och gjort smorde jag in hela kroppen med solskyddsfaktor 8 och ansiktet med 30 för vem vill se ut som en tomat?

Resultatet blev: ingen färg alls! Den lilla färg jag såg efter första kvarten verkar har försvunnit. No more sunscreen! Möjligtvis på mina stackas kinder som alltid blir röda, men annars bränner jag mig hellre än inte får nån färg alls!


Kommentarer
Postat av: Malin

Haha, låter ju sådär smart :P Fast det beror ju på vart man solar, vid havet är det ju livsfarligt, där måste man ha solskyddsfaktor, annars är det nog rätt lugnt..

2010-06-07 @ 10:41:10
URL: http://mejline.blogg.se/
Postat av: Malin

Ja, nu hoppas vi på några fler. Det skulle ju sitta fint med lite extra pengar. Nix pix, inget annat sommarjobb. Ska du jobba nåt i sommar?



Haha, ja, det var planen redan från början att ta av oss skorna i danspausen.. Fast konstigt nog var det mycket lättare att dansa än att gå i platåskorna :P Puss

2010-06-07 @ 21:15:06
URL: http://mejline.blogg.se/
Postat av: Malin

Åh, det ska jag ta och kolla in! Behöver nya serier att titta på nu när alla mina favoriter har sommaruppehåll.. Håller på och plöjer igenom CSI iofs, men det är ganska många säsonger kvar innan jag är färdig.



Usch, vad tråkigt att handleden ska vara dum så länge! Kan du få någon sjukersättning eller nåt? Det är ju inte direkt ditt fel att du inte kan jobba..

2010-06-07 @ 22:34:56
URL: http://mejline.blogg.se/
Postat av: Malin

Usch vad tråkigt att det blir så.. På sommaren är ju den tiden man minst vill leva snålt..

2010-06-08 @ 10:04:02
URL: http://mejline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0