Inte som man tänkt sig...

Ja, mina vänner. Sommarlov var det.

Men jag är inte så glad över det. Jag skulle ha jobbat tre veckor på ett äldreboende och tjänat iallafall några kronor, men nu är den dumma handleden inte tillräckligt bra för det.
Det blir ju svårt att lyfta gamla förlamade människor som behöver hjälp med allt när man själv inte kan lyfta en tallrik så det blir inget jobb.

Igår var jag hos en läkare i Oskarshamn, tur att dem tog emot mig eftersom jag är skriven i Malmö. Han klämde och drog och var ganska förbryllad för det var ingen vanlig skada. Till slut hämtade han en kollega som drog och klämde lite till. Dem tror att jag har senhinneinflammation och skrev ut ännu mer antiinflammatoriskt och vila.

Jag hatar att vara beroende av mina föräldrar för nog borde man klara sig själv i den här åldern? Nu är inte fallet så så jag har tur som har så fina föräldrar som ställer upp.

Om jag nu ska se det positivt på nåt sätt så kommer jag ju att vara ledig hela sommaren. Ledig men fattig.
Det utlimata vore att ha pengar och var ledig, men man kan ju inte få allt.

Hoppas solen håller sig framme så att jag iallfall kan njuta av sommaren!

Kommentarer
Postat av: Malin

Det är riktigt skönt att vara ledig, men det är ju som sagt en fördel om man har pengar också. Konstig skada :S Hoppas verkligen det kan gå över snart!

2010-06-08 @ 12:27:37
URL: http://mejline.blogg.se/
Postat av: Sanna

Sv: jo det kan man ju göra, har gjort det precis men jag tycker inte att det gör så jättestor skillnad ärligt talat

2010-06-08 @ 17:09:44
URL: http://moonzanna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0