Min möhippa i stora drag!

Ja, ni är ju några stycken som undrade över min möhippa. Jag hade skrivit en egen berättelse med alla roliga detaljer som lukter och ljud så att jag ska minnas det när jag blir gammal och senil men här får ni kortversionen:

Jag satt hemma och pysslade med placeringskort till bröllopet när det ringer på dörren. In stormar Therese, Linnéa och Elin. Den här trion på samma stället samtidigt fick mig att fatta galoppen på en gång.

Först fick jag en packlista där det stod:

* borste/kam
* hammare
* penna
* badkläder
* foundation
* skruvmejsel
* svarta skor


Det var bara att packa och följa med. I trapphuset fick jag en ögonbindel och leddes ut till en bil. Vi körde runt i ca.10 min och sen leddes jag in nånstans där det luktade bekant. Vi var på myrorna vilket ligger 200m från vårt hus!

Här hade jag på mig 20 min och 150kr att köpa kvällens outfit för. Eftersom jag är rätt hemma på myrorna gick jag till stället med svarta klänningar och hittade en helt okej kort klänning. Elin tyckte den var för snygg så hon slet med en skitfult blått halsband av stora träpärlor.

Sen åkte vi vidare och när ögonbindeln åkte av var vi i Pildammsparken där dem dukade upp picknick med sallad och fäskt frukt. Vi spelade boccia, jätte-plocke-pinn och ludo. Efter en stund åkte vi vidare igen.

När ögonbindeln togs av stirrade jag in i ett orange ombytesskåp. Här fick jag ta på bikinin och fick en mysig badrock. Vi var på spa! Efter en stund kom Karolina, Elins syster och joinade. Vi hade gör-det-själv-spa med olika krämer, peeling och produkter. Flickorna bjöd på champagne, frukt och choklad innan bastun och spat.

Efteråt fick jag byta om till kvällens outfit och blev sminkad av Therese som är professionell make-up-artist. När vi gick ut från spat fattade jag var vi var, mitt i stan!

Nu gick färden mot Möllan och en restaurang som heter Indian Hawaii där Lotta och Linnéa som inte var med på spat mötte upp. Jag blev bjuden på god mat och efterrätt.  Under dagen fick jag svara på frågor om Kristian och till sist vann jag ett pris; lindt choklad och en fleecefilt =)

Dagen och kvällen var helt underbar och ful av överraskningar! Detta levar jag länge på!


Kommentarer
Postat av: Malin

Låter ju helt underbart :)

2010-05-26 @ 20:36:49
URL: http://mejline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0