effektiva söndag

Idag har tvättmaskinerna gått varma och jag har sprungit ovanligt mycket i trapphuset. Både ner till tvättstugan och några vändor upp på vinden med grejer. Vi köpte ny klädsel till soffgruppen på ikea och medan jag trädde på den nya klädseln la jag den gamla på golvet.
Visst hade vi tänkt tvätta den, men inte den här gången eftersom vi redan hade sjukt mycket tvätt från "semestern". Men Tuva tyckte att det var lämpligt att kissa på klädseln så vi (jag) fick tvätta den också!
Jag har lagat pannbiffar med lök, sås och potatis också som räckte till matlåda åt oss båda imorgon. Vi har kollat på hela säsong ett av True Blood och pysslat i lägenheten. Det kommer bilder sen när det är städat och klart men just nu är det prylar överallt!
Mitt i denna röra ska jag sätta mig och plugga lite. Första projektet är att intervjua ett barn och skapa ett porträtt av barnet genom intervjun och detta ska jag redovisa auditivt. och ja, det är så krångligt och invecklat som det låter. Den viktigaste boken av alla har heller inte fått tag på, kul!!!!
nej, plugga var det ju!

Kommentarer
Postat av: Malin

Oj, vad ni fixar och står i! Dum katt, tur att hon valde att kissa när det låg på golvet iaf, så det inte kom på soffan!



Uh, låter ungefär som fältstudien vi skulle göra i vintras.. Sådär kul alltså.

2010-09-05 @ 18:03:34
URL: http://mejline.blogg.se/
Postat av: Malin

Jag brukar inte heller göra det, men den är långbent och långärmad, så jag känner mig någorlunda påklädd ändå.. Somna i soffan med kläder går också ;P

2010-09-05 @ 19:27:39
URL: http://mejline.blogg.se/
Postat av: Malin

Ja, det var himla fint resultat, mycket bättre än förra veckans -0,2 ;P Jag är medlem på viktpejl.se, en gratissida där man kan skriva in vad man äter och kolla kcal och sånt. Det har hjälpt mig massor att bara se hur mycket jag får i mig (och hur mycket jag har kvar att äta ifall jag skulle bli hungrig på kvällen tex). Har ju funderingar på viktklubb, men det får kanske bli nästa månad när jag får mer pengar i så fall. Fast om det funkar ändå känns det lite onödigt att betala. Men jag får ju hitta på recept själv nu, det är lite jobbigt ibland. Men jag hittar inspiration i några viktbloggar och så finns det ju massa recept på internet ändå :)

2010-09-06 @ 09:07:37
URL: http://mejline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0